Tatal
Notification

Adakah anda membenarkan One IBC menghantar pemberitahuan kepada anda?

Kami hanya akan memberitahu berita terbaru dan menarik kepada anda.

Bank paling selamat di dunia 2015

Masa dikemas kini: 17 Sep, 2015, 00:00 (UTC+08:00)

Walaupun terdapat persekitaran ekonomi yang mencabar di Eropah, bank-bank di benua itu terus menduduki tempat teratas dalam ranking Bank Paling Selamat di Dunia 2015. KfW Jerman sekali lagi mendapat tempat teratas, diikuti oleh Zürcher Kantonalbank dari Switzerland dan Landwirtschaftliche Rentenbank dari Jerman. Walau bagaimanapun, firma Eropah tidak lagi memegang semua kedudukan teratas. TD Bank Group, dari Kanada, telah meneruskan kenaikannya - dan tahun ini telah mendapat tempat yang paling diinginkan dalam senarai 10 teratas - naik dari tempat ke-11 tahun lalu untuk mengambil alih kedudukan ke-10 dari bank Perancis Société de Financement Locale (SFIL) , yang jatuh ke tangga ke-14 tahun ini.

World's safest bank 2015

Tiga bank Singapura yang berada di kedudukan teratas 15 tahun lalu masing-masing naik satu tempat, berada di tangga ke-11 (DBS), ke-12 (Oversea-Chinese Banking Corp) dan ke-13 (United Overseas Bank). Bank Australia berada pada kedudukan yang baik tahun ini, dengan kedudukan 17 hingga 20.

Banque Cantonale Vaudoise telah membuat pertunjukan luar biasa tahun ini, melonjak 29 tempat yang mengagumkan dalam kedudukan dari 44 hingga 15. Bank AS dengan kedudukan teratas tahun ini adalah AgriBank, yang masuk pada 30hb.

Nama baru dalam senarai tahun ini termasuk Deutsche Apotheker- und Ärztebank dari Jerman, Banque Pictet & Cie dari Switzerland, Kiwibank dari New Zealand, DNB Norway dan LGT Bank of Liechtenstein.

"Terdapat beberapa perubahan besar dalam peringkat Bank Paling Aman untuk tahun 2015 - mencerminkan pasaran yang tidak stabil di mana banyak bank kini beroperasi," kata penerbit dan pengarah editorial Global Finance, Joseph D. Giarraputo.

“Risiko geopolitik terus menjadi perhatian di berbagai wilayah seperti Eropa, Timur Tengah dan Asia. Peringkat ini menawarkan syarikat dan pelabur alat objektif untuk menilai kestabilan dan keselamatan bank dunia - baik di peringkat global dan juga wilayah, "kata Giarraputo.

Kedudukan tahunan Global Finance 50 Bank Paling Selamat di Dunia telah menjadi standard keselamatan rakan niaga kewangan yang diakui dan dipercayai selama lebih dari 20 tahun. Pemenang dipilih melalui penilaian penarafan mata wang asing jangka panjang - dari Moody's, Standard & Poor's dan Fitch - dan jumlah aset 500 bank terbesar di seluruh dunia.

Sebagai tambahan kepada 50 Bank Paling Selamat di Dunia, laporan lengkapnya juga merangkumi peringkat berikut: 50 Bank Komersial Paling Selamat di Dunia, Bank Paling Selamat oleh Negara, 50 Bank Paling Selamat di Pasar Baru, Institusi Kewangan Islam Paling Aman di GCC, Bank Paling Aman mengikut Wilayah (Asia , Australasia, Eropah Tengah & Timur, Amerika Latin, Timur Tengah / Afrika, Amerika Utara dan Eropah Barat) dan Bank Pasaran Muncul Paling Selamat mengikut Wilayah (Asia dan Afrika Sub-Sahara).

Hasil penuh tinjauan eksklusif ini akan diterbitkan dalam edisi November Global Finance. Bank-bank paling selamat akan diberikan anugerah pada upacara khas yang akan diadakan semasa Mesyuarat Tahunan IMF dan Bank Dunia di Lima, Peru pada 10 Oktober.

SUBCRIBE TO OUR UPDATES LANGGAN KEPADA KEMASKINI KAMI

Berita & cerapan terkini dari seluruh dunia dibawakan kepada anda oleh pakar One IBC

Apa yang media katakan tentang kita

Tentang kita

Kami sentiasa berbangga menjadi penyedia Perkhidmatan Kewangan dan Korporat yang berpengalaman di pasaran antarabangsa. Kami memberikan nilai terbaik dan paling kompetitif kepada anda sebagai pelanggan yang dihargai untuk mengubah matlamat anda menjadi penyelesaian dengan rancangan tindakan yang jelas. Penyelesaian Kami, Kejayaan Anda.

US